Stacionář Toník

Toník bílá

 Stacionář Toník - základní údaje
Provozní doba Stacionáře Toník (pro klienty):

Otevírací doba stacionáře pro klienty

Podporují nás:

mpsvjmk2nadace-agrofertmvvnmczs_logo

Naše poslání

Denní stacionář Toník ve Veselí nad Moravou nabízí lidem s mentálním nebo kombinovaným postižením a současně specifickými potřebami individuální pomoc a podporu, rozvíjení osobnosti člověka a stávajících schopností jak po stránce fyzické, tak i psychické. Naší snahou je pomoc při vytváření sociálních kontaktů a současně jim umožnit zůstat v přirozeném prostředí.
 

Cílová skupina

Cílovou skupinu denního stacionáře Toník tvoří osoby od 16 do 64 let, kteří mají mentální nebo kombinované postižení nebo poruchy autistického spektra, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.

 

Okruh osob, pro které je služba určena:

  • osoby s kombinovaným postižením
  • osoby se zdravotním postižením
  • osoby s tělesným postižením
  • osoby s mentálním postižením
  • osoby s jiným zdravotním postižením
 
CHCI MEZI KAMARÁDY, ALE MÁM SPECIFICKÉ POTŘEBY A CHCI UDĚLAT DALŠÍ POKROK
NECHCI BÝT DOMA SÁM A CHCI SI UDRŽET, CO JSEM SE NAUČIL A ČEHO JSEM DOSÁHL
CHCI MÍT MOŽNOST POUŽÍVAT I JINÉ POMŮCKY, NÁSTROJE, NEŽ MÁM DOMA
CHCI MÍT MOŽNOST SE PREZENTOVAT A UKÁZAT OSTATNÍM, CO DOKÁŽU
 

Služby nejsou určeny pro:    

  • klienty, kteří potřebují stálou zdravotní péči (stacionář je sociální zařízení, neposkytuje zdravotní péči)
    PÉČE O MĚ VYŽADUJE SPECIFICKÉ ZDRAVOTNICKÉ ÚKONY
  • klienty, jejichž nezvladatelné agresivní chování může ohrozit ostatní klienty nebo personál stacionáře a klient či jeho zástupce nezaručí zvládnutí agresivity (medikace atd.)
    NEMÁM POD KONTROLOU SVOJI AGRESIVITU
  • klienty, kteří mají diagnózu těžký psychotik
    MÁM ZÁVAŽNÉ PSYCHICKÉ PROBLÉMY
  • klienty, kteří vyžadují péči nad rámec péče, kterou poskytuje stacionář Toník (domluva aktuálně
    dle postižení a potřeb, neposkytujeme např. Brailovo písmo, znakovou řeč apod.)

    MÁM SPECIFICKÉ POTŘEBY, VYŽADUJI SPECIÁLNÍ , NESTANDARDNÍ PÉČI
 

Stacionář Toník v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách § 91 odst. 3 může odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociální služby pouze, pokud:

  • a) neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb, 
  • b) nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá,
  • c) zdravotní stav osoby, která žádá o poskytnutí sociální služby, vylučuje poskytnutí takové sociální služby, tyto zdravotní stavy stanoví prováděcí právní předpis, nebo
  • d) osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývající ze smlouvy
 

Stacionář Toník vychází především z principů:

  • rovnost přístupu bez diskriminace
  • princip podpory a nezbytné míry pomoci
  • individualizace – individuální přístup ke každému klientovi a respektování osobních cílů. S každým klientem je sepsána Smlouva o poskytování sociální služby ve stacionáři Toník, kde je vymezen rozsah výkonů dle představ a potřeb klienta. Každý klient má vypracován individuální plán s osobními cíli. Vzhledem k těžkému postižení klientů a potřebě pomoci druhé fyzické osoby je při práci s klienty potřeba individuálních přístupů
  • respektování volby, /soukromí/ názoru - uplatňování vlastní vůle, jednání na základě vlastních rozhodnutí
  • zachování lidské důstojnosti – klient je ostatními přijímán a respektován – není ignorován, oslovování jménem, nezneužívání bezmocnosti klienta
  • podpora klientů v soběstačnosti a samostatnosti, podpora jeho schopností a dovedností
  • bezpečí – absence pocitu ohrožení, prostředí důvěry a jistoty, přátelská atmosféra
  • flexibilita - přizpůsobení se potřebám a zájmům klienta, např. režim dne ve stacionáři je dostatečně flexibilní, podle aktuálního zdravotního a psychického stavu klienta
  • dodržování práv klienta
  • diskrétnost a mlčenlivost
  • vzájemná tolerance a důvěra

Poskytované činnosti Stacionáře Toník

Služba zprostředkovává pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu. Stacionář dále zabezpečuje poskytnutí stravy, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, rehabilitaci a zprostředkování kontaktu klientů se společenským prostředím. Služba dále pomáhá klientům při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, nabízí klientům sociálně terapeutické činnosti a zajištění kulturního programu.
 

Usilujeme o:

  • začlenit takto postižené osoby do kolektivu druhých osob
  • přispívat k udržení a rozvoji rozumových a sociálních schopností a dovedností
  • zajistit a trvale rozvíjet kvalitní poskytování sociálních služeb ve stacionáři Toník
  • poskytování služeb na základě potřeb klientů
  • naučit klienty základním hygienickým úkonům a rozvinout jejich schopnosti a dovednosti
  • snížit psychickou a fyzickou zátěž rodičů, opatrovníků klientů využívající služby stacionáře 
  • pozitivně ovlivnit psychický a fyzický stav osob s postižením 

 

CO NABÍZÍME VE STACIONÁŘI INFO ZDE

Všechny výkony Stacionáře Toník a jejich sazby najdete v sazebníku Stacionáře Toník viz

Ceník úkonů ve stacionáři Toník.pdf

Všechny informace týkající se provozu stacionáře Toník najdete v Průvodci stacionářem Toník viz Průvodce stacionářem Toník.
Průvodce Stacionářem Toník 08-2022.pdf

 

P      P1110036      

P7150040      P1050002