Domácí hospicová péče

Doprovázíme pacienty na konci jejich života mezi jejich blízkými už 20 let...

Charita Veselí nad Moravou

Charita Veselí nad Moravou

Péče o pečující

Dárcovská DMS

Podpora sociálních
a zdravotních projektů
Charity Veselí nad Moravou 

Toník bílá

 

STACIONÁŘ TONÍK

 
Číslo registrace:
Vedoucí služby:
Vedoucí stacionáře Toník
Telefon:
Adresa:
E-mail:
9233766
Jana Žádníková - vedoucí sociálních a zdravotních projektů
Marcela Tomečková
518 322 390
Kollárova 1235, 698 01 Veselí nad Moravou
stacionar.tonik@veselinm.charita.cz
 

Provozní doba Stacionáře Toník (pro uživatele):

Po – Pá: 8:00 – 14:00
 

 

Podporují nás:

mpsvjmk2nadace-agrofert-logo-ctverec-3mvvnmczs_logo

Naše poslání

Denní stacionář Toník ve Veselí nad Moravou nabízí dětem a mladým lidem s mentálním, smyslovým nebo kombinovaným postižením individuální pomoc a podporu, rozvíjení osobnosti člověka a stávajících schopností jak po stránce duševní, tak i fyzické. Snažíme se zabránit jejich sociální izolaci, vyloučení ze společnosti
a umožňujeme využití jejich jinak volného času. Své aktivity zaměřuje stacionář Toník na pomoc osobám, které mají sníženou soběstačnost, potřebují pomoc druhé osoby, ale žijí se svými blízkými doma.
 

Cílová skupina

Cílovou skupinu denního stacionáře Toník tvoří děti a mladí lidé do 45 let, kteří mají mentální, tělesné nebo kombinované postižení, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.

 

Okruh osob, pro které je služba určena:

  • osoby s kombinovaným postižením
  • osoby se zdravotním postižením
  • osoby s tělesným postižením
  • osoby s mentálním postižením
  • osoby s jiným zdravotním postižením
 
CHCI MEZI KAMARÁDY, ALE MÁM SPECIFICKÉ POTŘEBY A CHCI UDĚLAT DALŠÍ POKROK
NECHCI BÝT DOMA SÁM A CHCI SI UDRŽET, CO JSEM SE NAUČIL A ČEHO JSEM DOSÁHL
CHCI MÍT MOŽNOST POUŽÍVAT I JINÉ POMŮCKY, NÁSTROJE, NEŽ MÁM DOMA
CHCI MÍT MOŽNOST SE PREZENTOVAT A UKÁZAT OSTATNÍM, CO DOKÁŽU
 

 

Služby nejsou určeny pro:    

  • uživatele, kteří potřebují stálou zdravotní péči (stacionář je sociální zařízení, neposkytuje zdravotní péči)
    PÉČE O MĚ VYŽADUJE SPECIFICKÉ ZDRAVOTNICKÉ ÚKONY
  • uživatele, jejichž nezvladatelné agresivní chování může ohrozit ostatní uživatele nebo personál stacionáře a uživatel či jeho zástupce nezaručí zvládnutí agresivity (medikace atd.)
    NEMÁM POD KONTROLOU SVOJI AGRESIVITU
  • uživatele, kteří mají diagnózu těžký psychotik
    MÁM ZÁVAŽNÉ PSYCHICKÉ PROBLÉMY
  • uživatelé, kteří vyžadují péči nad rámec péče, kterou poskytuje stacionář Toník (domluva aktuálně
    dle postižení a potřeb, neposkytujeme např. Brailovo písmo, znakovou řeč apod.)

    MÁM SPECIFICKÉ POTŘEBY, VYŽADUJI SPECIÁLNÍ , NESTANDARDNÍ PÉČI
 

Stacionář Toník v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách může odmítnout uzavřít
se zájemcem smlouvu o poskytování sociální služby, pokud:

  • je naplněná kapacita stacionáře
  • stacionář neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá
  • osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývající ze smlouvy
 
Stacionář Toník vychází především z principů:
  • rovnost přístupu bez diskriminace
  • princip podpory a nezbytné míry pomoci
  • individualizace – individuální přístup ke každému uživateli a respektování osobních cílů. S každým uživatelem je sepsána Smlouva o poskytování sociální služby ve stacionáři Toník, kde je vymezen rozsah výkonů dle představ a potřeb uživatele. Každý uživatel má vypracován individuální plán s osobními cíli. Vzhledem k těžkému postižení uživatelů a potřebě pomoci druhé fyzické osoby je při práci s uživateli potřeba individuálních přístupů
  • respektování volby, /soukromí/ názoru - uplatňování vlastní vůle, jednání na základě vlastních rozhodnutí
  • zachování lidské důstojnosti – uživatel je ostatními přijímán a respektován – není ignorován, oslovování jménem, nezneužívání bezmocnosti uživatele
  • podpora uživatelů v soběstačnosti a samostatnosti, podpora jeho schopností a dovedností
  • bezpečí – absence pocitu ohrožení, prostředí důvěry a jistoty, přátelská atmosféra
  • flexibilita - přizpůsobení se potřebám a zájmům uživatele, např. režim dne ve stacionáři je dostatečně flexibilní, podle aktuálního zdravotního a psychického stavu uživatele
  • dodržování práv uživatele
  • diskrétnost a mlčenlivost
  • vzájemná tolerance a důvěra

 

Poskytované činnosti Stacionáře Toník

Služba zprostředkovává pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu. Dále zabezpečuje poskytnutí stravy, výchovné, vzdělávací
a aktivizační činnosti, rehabilitaci a zprostředkování kontaktu uživatelů se společenským prostředím. Pomáhá uživatelům při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, nabízí uživatelům sociálně terapeutické činnosti a zajištění kulturního programu.
 

 

Usilujeme o:

  • začlenit takto postižené osoby do kolektivu druhých osob
  • přispívat k udržení a rozvoji rozumových a sociálních schopností a dovedností
  • zajistit a trvale rozvíjet kvalitní poskytování sociálních služeb ve stacionáři Toník
  • poskytování služeb na základě potřeb uživatelů
  • naučit uživatele základním hygienickým úkonům a rozvinout jejich schopnosti a dovednosti
  • snížit psychickou a fyzickou zátěž rodičů, opatrovníků uživatelů umístěných ve stacionáři
  • pozitivně ovlivnit psychický a fyzický stav takto postižené osoby

 

CO NABÍZÍME VE STACIONÁŘI INFO ZDE

 

Všechny výkony Stacionáře Toník a jejich sazby najdete v sazebníku Stacionáře Toník viz.

Ceník

Všechny informace týkající se provozu stacionáře Toník najdete v Průvodci stacionářem Toník viz. Průvodce stacionářem Toník.
PRŮVODCE PRO UŽIVATELE.docx