Stacionář Toník
|
|
-
Provozní doba Stacionáře Toník (pro uživatele):
- Po: 8:00 – 14:00*
- Út: 8:00 – 14:00*
- St: 8:00 – 14:00*
- Čt: 8:00 – 14:00*
- Pá: 8:00 – 14:00*
*Dle potřeb uživatelů na základě předchozí domluvy s ohledem na aktuální kapacitu a možnosti služby, je možné poskytovat službu 7.00 - 17.00 hodin.
- Provozní doba kanceláře pro příjem žádostí o službu, informace o službě, o průběhu péče, atd. je každý pracovní den 6.30 - 15.00 hod.
Doporučujeme předem se telefonicky domluvit. - Otevřeno máme od pondělí do pátku v průběhu celého roku, včetně letních prázdnin, mimo státních svátků.
Podporují nás:
-
Naše poslání
- Denní stacionář Toník ve Veselí nad Moravou nabízí lidem s mentálním nebo kombinovaným postižením a současně specifickými potřebami individuální pomoc a podporu, rozvíjení osobnosti člověka a stávajících schopností jak po stránce fyzické, tak i psychické. Naší snahou je pomoc při vytváření sociálních kontaktů a současně jim umožnit zůstat v přirozeném prostředí.
-
Cílová skupina
- Cílovou skupinu denního stacionáře Toník tvoří osoby od 16 do 64 let, kteří mají mentální nebo kombinované postižení nebo poruchy autistického spektra, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.
-
-
Okruh osob, pro které je služba určena:
- osoby s kombinovaným postižením
- osoby se zdravotním postižením
- osoby s tělesným postižením
- osoby s mentálním postižením
- osoby s jiným zdravotním postižením
-
CHCI MEZI KAMARÁDY, ALE MÁM SPECIFICKÉ POTŘEBY A CHCI UDĚLAT DALŠÍ POKROKNECHCI BÝT DOMA SÁM A CHCI SI UDRŽET, CO JSEM SE NAUČIL A ČEHO JSEM DOSÁHLCHCI MÍT MOŽNOST POUŽÍVAT I JINÉ POMŮCKY, NÁSTROJE, NEŽ MÁM DOMACHCI MÍT MOŽNOST SE PREZENTOVAT A UKÁZAT OSTATNÍM, CO DOKÁŽU
Služby nejsou určeny pro:
- uživatele, kteří potřebují stálou zdravotní péči (stacionář je sociální zařízení, neposkytuje zdravotní péči)
PÉČE O MĚ VYŽADUJE SPECIFICKÉ ZDRAVOTNICKÉ ÚKONY
- uživatele, jejichž nezvladatelné agresivní chování může ohrozit ostatní uživatele nebo personál stacionáře a uživatel či jeho zástupce nezaručí zvládnutí agresivity (medikace atd.)
NEMÁM POD KONTROLOU SVOJI AGRESIVITU
- uživatele, kteří mají diagnózu těžký psychotik
MÁM ZÁVAŽNÉ PSYCHICKÉ PROBLÉMY
- uživatelé, kteří vyžadují péči nad rámec péče, kterou poskytuje stacionář Toník (domluva aktuálně
dle postižení a potřeb, neposkytujeme např. Brailovo písmo, znakovou řeč apod.)
MÁM SPECIFICKÉ POTŘEBY, VYŽADUJI SPECIÁLNÍ , NESTANDARDNÍ PÉČI
-
Stacionář Toník v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách může odmítnout uzavřít
se zájemcem smlouvu o poskytování sociální služby, pokud:
- je naplněná kapacita stacionáře
- stacionář neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá
- osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývající ze smlouvy
Stacionář Toník vychází především z principů:
- rovnost přístupu bez diskriminace
- princip podpory a nezbytné míry pomoci
- individualizace – individuální přístup ke každému uživateli a respektování osobních cílů. S každým uživatelem je sepsána Smlouva o poskytování sociální služby ve stacionáři Toník, kde je vymezen rozsah výkonů dle představ a potřeb uživatele. Každý uživatel má vypracován individuální plán s osobními cíli. Vzhledem k těžkému postižení uživatelů a potřebě pomoci druhé fyzické osoby je při práci s uživateli potřeba individuálních přístupů
- respektování volby, /soukromí/ názoru - uplatňování vlastní vůle, jednání na základě vlastních rozhodnutí
- zachování lidské důstojnosti – uživatel je ostatními přijímán a respektován – není ignorován, oslovování jménem, nezneužívání bezmocnosti uživatele
- podpora uživatelů v soběstačnosti a samostatnosti, podpora jeho schopností a dovedností
- bezpečí – absence pocitu ohrožení, prostředí důvěry a jistoty, přátelská atmosféra
- flexibilita - přizpůsobení se potřebám a zájmům uživatele, např. režim dne ve stacionáři je dostatečně flexibilní, podle aktuálního zdravotního a psychického stavu uživatele
- dodržování práv uživatele
- diskrétnost a mlčenlivost
- vzájemná tolerance a důvěra
Poskytované činnosti Stacionáře Toník
- Služba zprostředkovává pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu. Dále zabezpečuje poskytnutí stravy, výchovné, vzdělávací
a aktivizační činnosti, rehabilitaci a zprostředkování kontaktu uživatelů se společenským prostředím. Pomáhá uživatelům při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, nabízí uživatelům sociálně terapeutické činnosti a zajištění kulturního programu.
Usilujeme o:
-
začlenit takto postižené osoby do kolektivu druhých osob
-
přispívat k udržení a rozvoji rozumových a sociálních schopností a dovedností
-
zajistit a trvale rozvíjet kvalitní poskytování sociálních služeb ve stacionáři Toník
-
poskytování služeb na základě potřeb uživatelů
-
naučit uživatele základním hygienickým úkonům a rozvinout jejich schopnosti a dovednosti
-
snížit psychickou a fyzickou zátěž rodičů, opatrovníků uživatelů umístěných ve stacionáři
-
pozitivně ovlivnit psychický a fyzický stav takto postižené osoby
-
CO NABÍZÍME VE STACIONÁŘI INFO ZDE
- Všechny výkony Stacionáře Toník a jejich sazby najdete v sazebníku Stacionáře Toník viz.
- Všechny informace týkající se provozu stacionáře Toník najdete v Průvodci stacionářem Toník viz. Průvodce stacionářem Toník.
- Průvodce Stacionářem Toník 08-2022.pdf