Postup pro podávání a vyřizování stížností
Tento postup popisuje postup pro podávání a vyřizování stížností.
V rámci našich služeb Vám chceme poskytnout to nejlepší, co je v našich silách a zákonných normách, ale nejsme neomylní, proto se nebojte a upozorněte nás na naše případné chyby.
1. Klient Charity Veselí n. Mor. je oprávněn kdykoliv v průběhu spolupráce podat stížnost na pracovníka, formu spolupráce či kvalitu služby. Stížnost se podává v souvislosti s činností Charity Veselí nad Moravou a poskytovanými sociálními službami. Klient může také zmocnit k podání stížnosti svou rodinu, kamaráda nebo jinou osobu, kterou si zvolí. Osoba, která stížnost podá, je chráněna před jakoukoli formou postihu či znevýhodnění. Stížnost může být podána i anonymně,
a lze ji podat následujícími způsoby: osobně – ústním podáním stížnosti, osobně – předáním písemné stížnosti, telefonicky, prostřednictvím elektronické pošty (charita@veselinm.charita.cz), prostřednictvím dopisu, prostřednictvím schránky důvěry, která je umístěna na adrese: tř. Masarykova 136 nebo Rumunská 1941, 698 01 Veselí nad Moravou.
2. Stížnost vyřizuje vedoucí služby, který je nadřízeným pracovníka, proti němuž byla stížnost podána. V případě, že je stížnost podána na vedoucího pracovníka, vyřizuje ji ředitel organizace Mgr. Ing. Petr Kolařík, Ph.D., tel.: 608 815 519, reditel@veselinm.charita.cz
- Pečovatelská služba – Mgr. Markéta Navrátilíková, tel.: 739 524 367, marketa.navratilikova@veselinm.charita.cz
- Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi – Mgr. Eva Šuránková, tel.: 776 689 488, eva.surankova@veselinm.charita.cz
- Stacionář Toník – Marcela Tomečková, tel.: 518 322 390, marcela.tomeckova@veselinm.charita.cz
- Občanská poradna – Mgr. Michal Novák, tel.: 735 765 242, michal.novak@veselinm.charita.cz
3. Všechny podané stížnosti jsou evidovány ve složce Evidence stížností, kde je zaznamenán způsob jejich řešení. Stěžovatel je o výsledku šetření informován písemně nebo ústně pověřeným pracovníkem. Odpověď obsahuje i informace o přijatých opatřeních nebo doporučení dalších kroků. Každá stížnost je řešena v plném rozsahu. Pokud byla podána zástupcem klienta, výsledek se oznamuje jak klientovi, tak jeho zástupci. Anonymní stížnosti jsou zaznamenány
do formuláře a uloženy do složky Evidence stížností klientů. Kvůli anonymitě nelze stěžovateli odpovědět. Prošetřují se pouze tehdy, pokud obsahují dostatečné údaje. Pokud nelze zjistit, čeho se stěžovatel domáhá, stížnost se archivuje
s vysvětlením, proč nebyla vyřízena. Řešení anonymních stížností se zpravidla zveřejňuje na nástěnce před sídlem Charity Veselí nad Moravou, tř. Masarykova 136, 698 01 Veselí nad Moravou, a také na webových stránkách Charity Veselí nad Moravou dole v sekci Postup pro podávání a vyřizování stížností.
4. Stížnosti se vyřizují bezodkladně. Nedovoluje-li to povaha stížnosti je lhůta pro vyřízení 30 dnů, v případě zvláště obtížných situací může být lhůta prodloužena na 60 dnů.
5. Pokud osoba podávající stížnost nesouhlasí se způsobem vyřízení své stížnosti, může se odvolat k řediteli Charity Veselí nad Moravou Mgr. Ing. Petrovi Kolaříkovi, Ph.D. V případě, že ani poté není spokojen, může se obrátit na následující instituce:
I. Arcibiskupství Olomoucké – Wurmova 562/9, 779 00 Olomouc – arcibiskup Mons. Josef Nuzík, tel: 587 405 401, arcibiskup@ado.cz
Arcidiecézní charita Olomouc – Křížkovského 6, 779 00 Olomouc - ředitel Václav Keprt, tel: 585 229 380, reditel@acho.cz
II. Orgány veřejné správy:
Městský úřad Veselí nad Moravou, odbor sociálních věcí a zdravotnictví - tř. Masarykova 119, 698 01 Veselí nad Moravou - vedoucí odboru Mgr. Vlastimil Hruška, tel: 518 670 220, hruska@veseli-nad-moravou.cz
Krajský úřad Jihomoravského kraje, odbor sociálních věcí – Žerotínovo nám. 449/3, 601 82 Brno - vedoucí odboru PhDr. Petr Horehleď, tel: 541 651 131, horehled.petr@kr-jihomoravsky.cz
Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor inspekcí, výkonu akreditací, financování v oblasti sociálních služeb, sociálněprávní ochrany dětí a sociální práce – Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2, – ředitelka odboru Mgr. Bc. Emilie Kalová, tel: 771 125 945, emilie.kalova@mpsv.cz
III. Veřejný ochránce práv – Údolní 39, 602 00 Brno, JUDr. Stanislav Křeček, tel: 542 542 888, podatelna@ochrance.cz
IV. Český helsinský výbor – Štefánikova 216/21, Praha 5, Mgr. Miroslav Krutina, info@helcom.cz ,
V. Soudní cestou u věcně a místně příslušného soudu
NÁSTĚNKA PRO ZVEŘEJŇOVÁNÍ ŘEŠENÍ ANONYMNÍCH STÍŽNOSTÍ: